EVE FASHION LOUNGE
EFL (voi folosi in continuare aceste trei litere ca prescurtare)
este, indiscutabil, una dintre locatiile cele mai cunoscute din
Timisoara si nu numai.
Lansata de mai bine de 4 ani, in septembrie 2008, Eve Fashion Lounge
si-a pus rapid amprenta asupra activitatii de zi si de seara din
peisajul urban timisorean, castigandu-si pe merit pozitia de
“trendsetter” la categoria respectiva.
Cu siguranta Marius Pavel (un om cu multe plusuri, pasionat de ceea
ce face si responsabil de conceptul EFL) a gandit in detaliu multe
dintre aspectele EFL si a reusit sa stranga in jurul EFL crema
consumatorilor de gen din Timisoara.
Unul dintre meritele pe care personal i le atribui lui Marius Pavel
este faptul ca, in Timisoara, cand spui “Fashion” spui, de fapt, “Eve
Fashion Lounge” si pentru asta ii acord un 10+ meritoriu, venit din
partea unui om de marketing!
În cele ce urmeaza, vreau sa vorbesc mai putin despre ceea ce
inseamna EFL si perioada lui de glorie, lasandu-i acest merit lui
Marius, si mai mult – si in detaliu! – despre ceea ce avea sa se
intample in 2011, moment in care a fost nevoie de un specialist in
Entertainment Marketing pentru a resuscita un local si a reinventa o
poveste de succes atat de draga multor timisoreni, dintre care pe multi,
pe foarte multi am avut placerea sa-i cunosc personal!
Trepte catre construirea unui concept de succes / Pasi catre construirea unui concept de succes
2011 – August. Eve Fashion Lounge si “iceberg ahead”!
Nu degeaba se spune adesea ca “Soll-utia” este chiar langa tine si ca e nevoie doar sa o vezi!
Chiar asa a si fost! Si asta nu intamplator! Marius si cu mine ne
petreceam timpul de distractie impreuna, fiind vecini si locuind in
aceeasi cladire!
“Paul, am nevoie de tine! Vreau sa vii cu o idee, cu o soll-utie si sa rescriem povestea EFL!
“Marius, “screw it, let’s do it!”
Provocarea a durat 10 zile, timp in care locatia a fost “inchisa”
temporar pentru “facelift” interior, gandit foarte inspirat de Marius.
Cu foarte putin timp la dispozitie, iata-ma pentru prima data in fata unei situatii pe care nu-mi permiteam sa o ratez.
Primele sedinte, prezentarea mea in fata echipei EFL, pe care in
parte o cunosteam si in care aveam sa gasesc un grup omogen si loial
proprietarilor si implicit conceptului.
Ioan Pusca, partenerul lui Marius, pune accentul pe rezultatele financiare si discutam strict pe partea administrativa.
Cadem la intelegere toti trei si din acel moment: Camera! Action! Roll!
Accesez “folderele” personale si caut sa vin cu soll-utia potrivita pentru a demara noul concept EFL.
Cateva intalniri sau asa-zisele “sedinte”, din care incerc sa aflu cat mai multe informatii din trecutul locatiei.
Existau multe plusuri, insa fiecare local are un “ciclu de viata” si
este necesar sa te reinventezi in fiecare an si sa anticipezi.
Hartie, pix si inspiratie! Toate trei sunt disponibile, asa ca apas butonul de avarie: creativitatea care ma defineste in aceste situatii.
Analiza:
Intorc pe toate fetele cele trei cuvinte: Eve Fashion Lounge!
1. Eve - inainte de…in ajun…
2. Fashion – forma…
3. Lounge – anticamera…zona de relaxare…
Curios ca membrii echipei EFL nu erau constienti de ce inseamna
fiecare cuvant in parte si de potentialul urias pe care il aveau aceste
trei cuvinte puse impreuna!
Pentru mine, analiza acestui aspect era extrem de importantă! Puteam construi conceptele!
EFL - 3 initiale. O locatie care are 3 “stadii” in care functioneaza si care pot fi facute rentabile:
dimineata – cafea/micul dejun
ziua – lunch-ul/intalniri de business si/sau cu prietenii
seara – cocktail moments si locatia potrivita pentru a-ti petrece seara sau/si a-ti incepe aventura din noptile de weekend!
Ce mai functiona in momentul in care am inceput noi colaborarea? Dimineata si in anumite zile (insa destul de rar) seara!
Locatia merita mai mult. Si se putea mai mult. In toate privintele!
Dupa ce am analizat istoria locatiei, incasarile, evenimentele, toate
aspectele necesare si am facut analiza SWOT, lucrurile au inceput sa
devina clare pentru mine! Stiam foarte bine inclusiv ce aveam de facut!
2011 – Septembrie. Toamna se numara Soll-utiile, asa ca
a fost momentul tocmai potrivit pentru a pune punctul pe E! (se
pronunta “i” si vine de la Entertainment!)
Timisoara. Orasul acesta linistit si frumos, care m-a
cucerit din prima clipa si care m-a facut sa ancorez aici, pentru o
perioada nelimitata de timp. Era momentul sa-i returnez ceva. Un lucru
la care consider ca ma pricep.
Soll-utiile?
In majoritatea oraselor din Romania, entertainment-ul se rezuma la
weekend. Timisoara nu face exceptie. O singura locatie era
reprezentativa la acel moment: Scottish Pub. Acesta isi castigase acest
loc in topul preferintelor de week-end ale timisorenilor dupa multe
experimente.
Era timpul sa schimbam asta fara sa afectam competitia! Într-un mod cu totul si cu totul altfel. Diferit.
Prima soll-utie! Focus pe un singur obiectiv (care avea sa fie, bineinteles, si primul!)
“Petrecerile Tematice” de Joi in Eve Fashion Lounge
Nu degeaba se spune ca indraznetii inving! Asa este.
Vara inca isi facea de cap si ne crea ceva probleme. Consumatorii preferau inca sa stea la terasa, in aer liber.
Prima petrecere EFL si-a facut loc in peisaj discret, dar cu
incredere! Prietenii au raspuns la apel. Intotdeauna prietenii
conteaza!
Fotograf profesionist Musai! Pagina de Facebook era un element extrem
de important si trebuia amplificat sprijinul pe care ea ni-l putea
oferi la maximum! Oamenii vor sa se vada. Iar conceptele sunt facute nu
doar ca sa fie experimentate, ci si vazute, reflectate in imagini!
Rezultatul? Impact maxim!
“Fashion Rock” debuteaza si lanseaza o noua poveste de succes pentru EFL si pentru consumatorii de evenimente de gen din Timisoara!
Urmeaza “Bad Teacher”, un concept care ne face sa ne
aducem aminte de septembrie, de scoala si de profesorii “rai”, aceia
care ne dadeau dureri de cap. Motiv pentru care combatem amintirile din
scoala cu o petrecere care deschide apetitul si curiozitatea pentru
urmatoarele petreceri in Eve Fashion Lounge!
3 ani de EFL bat la usa. Pentru asta am pregatit un concept: 3 ani = 3 petreceri la rand.
Black Tie Event; Guest List Only; Sampanie; Live acts. EFL tine capul
de afis al saptamanii in Timisoara si incepe sa atraga atentia
consumatorilor si celor din industria locala de entertaining.
Toti iubitorii de distractie de calitate din Timisoara bifeaza guest
list-ul, asa ca urcam cu incredere catre altitudinea de zbor a
succesului!
Ce a urmat? 9 luni de zile si nu mai putin de 32 de petreceri
tematice intr-un singur loc din oras in care trebuia obligatoriu sa fii
joi seara: Eve Fashion Lounge!
A doua soll-utie, al doilea obiectiv: Seara de Vineri!
Soll-utia: Live in Fashion - Cei mai in voga cantareti si in special numele noi sunt invitati sa cante live in Fashion.
Ideea nu este noua, insa abordarea este diferita. Bineinteles ca din
punct de vedere financiar nu facea sens: din nou intervin si implementez
“taxa de intrare”: bilet pentru clienti!
A fost un demers foarte riscant, avand in vedere ca in EFL nu s-a mai
perceput bilet la intrare! Soll-utia insa facea sens: clientii primeau
ceva, altceva decat pana atunci. Si, pentru asta, ei trebuiau sa
plateasca. Orice artist care canta live, cu sau fara band, trebuie
platit, iar clientul trebuie sa participe la asta. Nu doar sponsorii!
Ideea abordata astfel a prins, si nu doar printre vechii si noii
clienti, ci mai ales printre artistii timisoreni care incepeau sa bata
singuri la usa pentru a canta in EFL!
A treia soll-utie, al treilea obiectiv: Seara de Sambata!
Soll-utia: Warm Up Your Self - Pentru mine era
clar ca Eve Fashion Lounge reprezenta, in serile de weekend, dar in
special sambata seara, prima oprire unde sa-ti incepi seara inainte de a
merge la clubul tau preferat din oras.
Iar acest obicei a inceput sa prinda contur usor, usor si datorita
conceptelor de joi seara, care au readus notorietatea locatiei si au
pozitionat localul pe o noua culme.
Sunt multe lucruri frumoase referitoare la Eve Fashion Lounge care
merita povestite si cu siguranta este nevoie de mai multe articole
pentru asta!
Inainte sa concluzionez, vreau sa supun atentiei voastre un concept – event care merita sa fie mentionat!
Si in final mi-am propus sa punctez si toate elementele esentiale
care au contat si au facut posibila noua poveste de succes a Eve Fashion
Lounge!
Logistica
Stand Up Tables – Mese inalte. Primul aspect pe care l-am
schimbat a fost implementarea mesele inalte in zona de jos a locatiei.
La fiecare eveniment si in special in serile de joi, vineri si sambata,
incepand cu ora 20.00, mesele joase faceau loc meselor inalte.
Ideea meselor inalte? Un scop si o motivatie bine definite:
crearea tuturor premizelor pentru facilitarea si incurajarea
socializarii in zona in care sunt amplasate mesele si, inca si mai
important decat atat, dinamizarea zonei principale din Eve Fashion
Lounge!
Parterul locatiei – poate cel mai important aspect! Am simtit ca aceasta zona trebuie sa fie cea dinamica, mai ales ca repozitionarea barului solicita imperativ acest lucru.
Etajul (lounge) ramanea destinat celor care doreau mai multa intimitate si in special “voyeur-ilor
Segmentarea activitatilor pe cele trei momente ale zilei:
Dimineata
Ziua
Seara
Conceptele:
Joi – Petrecerile Tematice - au fost cele care au reprezentat elementul principal de relansare a EFL!
Live in Fashion - Cei mai in voga noi artisti din Timisoara
Warm Up Yourself - EFL, locul unde iti incepi noaptea de clubbin’ de sambata!
Gala Prietenilor Eve Fashion Lounge - Premierea prietenilor EFL si valorizarea acestora in cadrul unui eveniment de inalta tinuta!
Promovarea:
On Line - Am considerat ca mediul on line este un element foarte important si necesar pentru a creste notorietatea.
Drept urmare, din proiectul de promovare nu au lipsit articolele
saptamanale si o expunere potrivita, conforma cu conceptul locatiei, in
special pe canalele de nisa:
1. Presa scrisa
2. Facebook
3. Vizualuri
1. Radio - doar atunci cand a fost cazul
2. TV - doar in emisiunile care aveau legatura cu natura conceptului
Sa punctam acum si unde anume s-au vazut rezultatele!
Cresterea incasarilor
Cresterea consumului pe produse de profil, conform cerintelor partenerilor
Cresterea numarului de clienti noi
Cresterea notorietatii
Crearea unor concepte/platforme care sa functioneze si pe viitor
Satisfacerea partenerilor si cresterea interesului din partea lor
Un aspect extrem de important este ca majoritatea acestor reusite s-au realizat cu un buget mic si cu rezultate financiare mari!
Ideile conteaza si o idee buna nu are o valoare dinainte stabilita!
Si mai conteaza enorm si partenerii, iar atat Marius si Ion, cat si eu
am impartit cu inima si cu mintea deschisa aceeasi viziune! Prin urmare,
lor trebuie sa le multumesc in special pentru ca mi-au oferit aceasta
sansa!
Sunt multi altii cei carora trebuie sa le multumesc pentru ca mi-au
fost alaturi, iar la acest capitol merita sa o mentionez pe graficiana
extrem de talentata Elena Adorian.
In plus, multumirile mele calde li se cuvin si artistilor si clientilor EFL!
Important este sa fii prezent in afacerea ta!
Sa anticipezi urmatorul pas pe care trebuie sa il faci si nevoile consumatorilor/clientilor tai.
Ce se intampla daca nu o faci?
Competitia va profita de asta si se va distanta rapid, iar pe tine te
va costa mult, mult mai mult (si ma refer aici la bani si la energie)
pentru a recupera terenul pierdut!
Dar pentru a vorbi despre toate acestea si despre multe altele, iti dau intalnire, tot aici, pentru urmatorul articol!
Pana atunci, te invit la o discutie deschisa, ca intre prieteni, cu
intrebari sau comentarii pentru care iti stau la dispozitie cu interes!
Election Realities, Progress Ahead
1 hour ago
No comments:
Post a Comment