Cand lucram la un astfel de studiu, incepem cu identificarea reprezentarilor sociale
ale acelui subiect. Aici vrem sa vedem cum se reflecta subiectul despre
care vorbim in mentalul colectiv. De exemplu, daca vorbim despre
traditie, putem identifica aici emisiuni TV, muzica, filme, evenimente,
magazine, gastronomie, design sau localuri.
Apoi vedem cum comunica competitia directa in
teritoriul care ne intereseaza pe noi. Cum alege sa abordeaze acest
teritoriu? Ce prefera sa scoata in fata? Ce identitate are?
Pentru a face asta, Diana ne-a spus ca au strans toate datele din
raportul de media pentru a intelege ce si cum au comunicat respectivele
brand-uri in ultimul an.
Apoi, dupa ce am strans toate datele la un loc, vom identifica pentru fiecare din brand-urile gasite mai sus target-ul, esenta brand-ului si beneficiile comunicate.
Interesant
e sa analizam si cum comunica alte brand-uri care nu intra neaparat in
competitie, dar care vorbesc despre subiectul respectiv. De exemplu, pe
langa lactate, in Romania mai vorbesc despre traditie si berile, apa
minerala Borsec, vinurile, cozonacul Boromir, pateurile Scandia etc.
Urmeaza sa testam cum percepe consumatorul teritoriul
care ne intereseaza pe noi. Neavand un buget de research, Diana ne-a
recomandat sa facem macar cateva interviuri in profunzime cu prietenii,
cunoscutii sau familia. Pregatim deci un mini-chestionar, dar incercam
sa tinem o discutie cat mai informala.
La final tragem concluziile,
definim niste sub-teritorii (abordari/nuante/coduri) pe care le grupam
intr-o harta, pentru a vedea mai vizual unde se pozitioneaza brand-urile
de aici http://www.iqads.ro/a_25780
Election Realities, Progress Ahead
44 minutes ago
No comments:
Post a Comment